madah pujangga

berputus asa ibarat gagal sebelum gagal...percayalah walaupun masa sudah semakin singkat, namun masih belum terlambat untuk memulakan langkah....^_^

Monday, May 28, 2012

STILL

Sometimes terpikir ke mana arah tuju hidup aku lepas nie? no no, bukan maksud aku syurga or neraka (Wahai Tuhan, ku tak layak ke syurgaMu namun tak pulak aku sanggup ke nerakaMu)  tp apa yg akan aku buat lepas nie? boleh ke aku jadi seorang yang digelar cikgu? boleh ke aku bantu keluarga aku?banyak bende yang nak kena pikir sebenarnya. the solution too.


aku teringat akan satu kata-kata ni, tak sure sape yang cakap.
"bukan salah ayah kita kalau kita miskin, tp salah kita sebab tak berusaha tingkatkan diri kita. " ini ayat mcm aku edit je nie, tak tahu nk bagi kredit kat sape. hee. so, semua terpulang atas diri kita. nak jadi miskin ke nak jadi kaya ke, nak berjaya ke, nak rosak akhlak ke, semua terpulang kat diri kita. sendiri buat sendiri mau tanggung ar. kan? 


hajat di hati aku ingin smbung belajar, i mean sambung wat master sbb dah ade peluang utk belajar secara free. kalau bayar, aku tak nak. haha. but at the same time aku terpikir who's going to take care of my father? i'm not been home for 3 weeks, its already a heart-aching. whoa. apakah yg harus aku lakukan?


orang cakap there will be a good news on August this year. the unsure news. dunno. only Allah knows the best. I do have some hope. May Allah shows me the way.i do believe in HIM. InsyaAllah :) 


No comments:

Post a Comment