madah pujangga

berputus asa ibarat gagal sebelum gagal...percayalah walaupun masa sudah semakin singkat, namun masih belum terlambat untuk memulakan langkah....^_^

Saturday, August 14, 2010

hmm?? (garu kepala)

Pagi tadi aku bangun kul 4.40 pagi..aku bangun masak nasi sebab aku dah janji ngan rumate aku yang aku kena masak nasi untuk sahur..tup2,kat ruang tamu tu, aku bertembung dengan budak umah aku yang masih muda remaja lagi (junior aku la mksudnya) . Aku tegur dia

Aku: sahur ke x?
Budak tu : ha, sahur. Nak makan megi je (muka malu2 gitu)
Aku: owh
Budak tu : ni tak tido lagi dri smlm. Umet ore pun same.
Aku: wah (mulut ternganga)

Lepas tu, aku masuk bilik… nak sambung tido balik..
Hmm, aku terpikir..nak tahu ape??..bukan pasal kenapa diorang x tido2 lagi, tapi kenapa reaksi aku mcm malas nak bercakap??..x paham aku…it seems like I am not interested to talk anymore….aiyak..bikin aku susah hati saja…bukan kali ni je, dah berkali2 dah aku rasa aku bagi respon macam tu kat orang..macam x de life pulak aku ni…kesian orang3 itu kan?? (ish2, x patut2)

Hmm, tadi dekat kul 4 petang, aku g turun bawah blok aku yang tersergam indah ni (indah ke??) nak print gambar buah-buahan dan sayur-sayuran..maklumlah aku ni kan budak2 ribena lagi…suka benda2 mcm tu…(macam suka, tapi hampeh je)…semua cam biase…akak kat kedai print pun mcm biase..steady je…sampai aku x kenal pun mne satu satu akak printer tu mne satu pelanggan…rileks suda..aku pun print la apa yang aku nak print tu…gambar buah-buahan, mesti lah nak colour2 kan..punya la excited aku print colour2, tapi ko tahu, hampeh je warna buah-buahan tu…masuk akal ke tidak buah naga kaler hijau?? Ni yang aku nak jadi naga ni.. kan x pasal2 di bulan Ramadhan yang mulia ni…ok stop sampai sini…malas nak over..aku pun malas la nak layan, aku print jelah semua gambar2 tu, malas nak pikir2 dah…habis bawang putih aku jadi hijau..putih hanya tinggal nama…sedih aku dibuatnya…tu x pe lagi..habis print tu, aku pun pegi la bayar kat akak tu, dia pun duk la kira2 berapa aku kena bayar..

Akak printer: 3.50
Aku: berapa?? (nada nak marah orang)
Akak printer: 3.50 (muka konfiden)
Aku: sehelai 30 sen ke?? (sambil3 duk kira duit dalam purse, alamak duit aku tinggal 12 hinggit je lagi)
Akak printer: hah?
Aku: berapa sehelai? (memang pandangan maut la aku bagi kat akak tu, suke nak suh aku ulang 2-3 kali)
Akak printer: ade yang 30 sen ada yang 40 sen
Aku: oh
Last2, aku hulur jelah duit 10 hinggit aku tuh,,, ..(dalam hati, cilaka punya, dah la lemon aku kaler hijau, ko charge mahal jugak, tampal kat dinding 20 sen je sekeping kalu print kaler. aiyak, panas sekejap hati gua)..haha… banyak2 bersabar jelah hyun…

2 comments:

  1. memang shilake smpai ak pon jd mgsa!!huh emo2..hahah

    sja jah provoke mu..mula2 komen kang..haha

    ~yeh yg gnasss~

    ReplyDelete
  2. haha..emo2...x mau2...aku nk bls ape ni???..ape pun x tahu...

    ReplyDelete